Jak projektować naklejki reklamowe?

Zaprojektowanie naklejek reklamowych wydaje się prostym zadaniem, ponieważ dominująca większość formatów na rynku to naklejki liczące od kilku do maksymalnie kilkunastu centymetrów długości jednego z boków. Zaprojektowanie grafiki, szablonu wzorów czy konkretnego przesłania i treści na zestaw takich naklejek to klucz do sukcesu , gdyż naklejki reklamowe mają bardzo krótki czas oddziaływania na odbiorcę i szybko muszą przykuć jego uwagę.

Drukarnie, nie tylko internetowe, oferujące taki profesjonalny wydruk naklejek reklamowych, przeważnie wspierają swoich klientów w procesie projektowania. W przypadku drukarni online naklejki reklamowe wygodnie i intuicyjnie projektować i edytować można z wykorzystaniem rozbudowanego interfejsu graficznego na stronie www. W przypadku drukarni stacjonarnych, łatwiej o uzyskanie pełnego wsparcia chociażby grafika, który optymalnie rozłoży poszczególne elementy contentu na naklejce lub zaproponuje alternatywne rozwiązania w przypadku napotkania na jakiekolwiek niespodziewane komplikacje.

Elementy, która powinny zawierać naklejki reklamowe

Oczywiście naklejki reklamowe mogą mieć różne zadania do spełnienia – utrwalenie lub przypomnienie o marce, poinformowanie o towarze lub usłudze czy wydarzeniu i promocji, zwrócenie uwagi na daną lokalizację albo zmuszenie do jakiejś czynności (często online). Rzadko jednak naklejki reklamowe mogą zawierać samą treść, gdyż zbyt duża ilość tekstu nie spełnia swoich reklamowych funkcji – dlatego grafika, konkretny szablon tła czy pojawiający się w wielu miejscach ten sam tajemniczy symbol, sprawdzają się tutaj znacznie lepiej.