Od czego zaczęła się dziedzina marketingu internetowego?

Tendencja do realizowania wielu funkcji w internecie nie ominęła działań o charakterze reklamowym. Gdyby zebrać je w jedną wielkość całość, można powiedzieć o całej dziedzinie określanej jako marketing internetowy. Realizowany on jest w wielu internetowych miejscach, może przybierać różne formy, a więc dokładniejszą przestrzenią wyrazu jest więc i szeroko pojęty internet, i w szczególnej formie sama strona internetowa danej firmy, która ostatecznie jest z zasady istotnym punktem docelowym. To na nią w prawie wszystkich przypadkach przekierowywany jest ruch z reklam.

Początki marketingu internetowego

Od początku istnienia tej odmiany marketingu jego kształt diametralnie się zmienił. Początkowo działania ograniczały się do mailingu, polegającego na rozsyłaniu do dużych grup odbiorców wiadomości mailowych. Odbywa się to do dzisiaj, jednak wiele firm odchodzi już od tej formy, a właściwie zastępuje go newsletterem, co oznacza, że wiadomości otrzymują tylko te osoby, które wcześniej wyraziły taką chęć, zapisując się do specjalnej listy lub deklarując zgodę na otrzymywanie takich treści. Niektóre firmy zachęcają swoich odbiorców do takiego zapisu, oferując na przykład przy jego okazji zniżkę na produkty firmy.

Rozwój form

System newslettera jest korzystny dla obu stron – firmy mają praktycznie bezpłatne narzędzie docierania do swoich odbiorców i zwiększając szansę na transakcje, a odbiorcy są wciąż na bieżąco, dowiadują się także o aktualnych promocjach i ofertach specjalnych. Nie jest to oczywiście jedyna forma, w jakiej realizuje się marketing internetowy, ale doskonale pokazuje, jak rozwinęło się coś, co leży niejako u podstaw całej dziedziny.