Jak poprawić wyniki handlowe przedsiębiorstwa?

Przedsiębiorstwo produkcyjne nie zawsze musi martwić się o sprzedaż własnych produktów, zwłaszcza jeśli popyt na rynku jest spory. Są jednak takie towary i usługi, które bardzo ciężko sprzedać bez odpowiedniej sieci dystrybucyjnej jak i bez odpowiedniej przedstawicieli handlowych czy sprzedawców. Rywalizowanie z konkurentami na rynku np. telefonii komórkowej czy usług bankowych, wymaga odpowiednio przygotowanych handlowców i specjalistów od obsługi klienta. Można oczywiście zainwestować środki i szkolić obecne kadry, aby stale je rozwijać, ale czasami konieczne jest po prostu skuteczne rekrutacja handlowców z zewnątrz, a więc zatrudnienie najlepszych kandydatów dostępnych na rynku pracy.

Profesjonalna rekrutacja handlowców w małej firmie

Duże firmy mogą oczywiście dość skutecznie przeprowadzić własną selekcję dzięki swoim działom HR, ale dla mniejszych przedsiębiorców zatrudniających tylko kilku pracowników, zaangażowanie się w wielostopniowy proces rekrutacji może zbyt obciążające. Aby skupić się na produkowanych towarach lub wykonywanych usługach i posiadanych już zleceniach – a więc na tym, co daje firmie wymierne korzyści ekonomiczne i biznesowe w tym momencie – warto rozważyć tzw. outsourcing konkretnych procesów firmowych. Zatrudnianie pracowników, czyli rekrutacja handlowców albo zlecenie firmie zewnętrznej obsługi księgowej, prawnej czy też kadrowej – to bardzo skuteczny sposób na ograniczenie kosztów własnych przy jednoczesnym podniesieniu poziomu obsługi konkretnych zadań wewnątrz swojej początkującej jeszcze organizacji.

Handlowiec idealny – jak go znaleźć i zatrudnić?

Oczywiście nie ma pracownika idealnego, ale są tacy, którzy doskonale pasują do danego stanowiska i miejsca pracy, świetnie odnajdują się w każdych warunkach i regularnie się rozwijają z upływem kolejnych miesięcy. Rekrutacja handlowców opiera się przede wszystkim na prawidłowym zdiagnozowaniu potrzeb danego przedsiębiorstwa i największych wyzwań stojących przed jego działem handlowym. Tylko znając najsłabsze i najmocniejsze strony firmy można wyłuskać z rynku pracy takich handlowców, których doświadczenie i rys psychologiczny determinuje do pracy w dziale handlowym danego przedsiębiorstwa.